Na jučerašnjoj konferenciji za medije na Stanovima se pred mnoštvom zainteresiranih medija predstavila predsjednica HNK Zadar, Iva Bokanović.
Nakon početnog predstavljanja najavila je prve poteze.
– Prvi potez i ono što sam već počela raditi je analiza postojećeg stanja i to je temelj za sve daljnje poteze. Analiza se odnosi na poslovni, sportski, infrastrukturni i sektor odnosa s javnošću. Kad kažem poslovni mislim na financije – prihode, rashode i politiku plaća, zatim marketing i brandiranje, pod sportskim na prvu momčad i školu nogometa, na infrastrukturni – stadion Stanovi i terene na Bagatu i Višnjiku, i sektor odnosa s javnošću iz kojeg sam i došla iz Cibone, naglasila je te nastavila:
– Kad završim s periodom analize koji će trajati 30 dana, definirat ću plan i program za predstojeće razdoblje, a sve to će biti uvertira za izradu strateškog okvira koji će sadržavati ključne točke razvoja, a za njega će trebati 3 mjeseca. Osim vizije, misije i ciljeva, strateški okvir mora sadržavati pitanje financija – klub mora biti održiv, pitanje razvoja koji mora biti progresivan i sportski rezultat – klub mora težiti pobjeđivanju kroz prepoznatljiv stil igre koji će donijeti igranje u najvišim ligama.
Bokanović želi u Zadru sličnu strategiju kao u Hajduku:
– Krenut ćemo u izradu dugoročnog strateškog plana kojeg ćemo postaviti na 7 godina, nešto slično onome što su napravili u Hajduku. Strateški okvir će nam dati smjer u kojem trebamo ići, a strateški plan kako i na koji način to učiniti. Paralelno s tim ćemo napraviti pravilno kadroviranje gdje ćemo težiti tome da angažiramo najbolje stručnjake koji će moći tu strategiju sprovesti u djelo. Ono što me također čeka je završetak procesa licenciranja za iduću sezonu jer dokumentaciju moramo predati do 31. siječnja.
Nova predsjednica zna kolika je i uloga medija:
– Sve to ne odgađa izradu marketinškog plana koji će ubrzo dobiti svoje temelje. Nadam se i podršci vas medija koji ste bitan čimbenik za funkcioniranje kluba jer ljudi vjeruju vašim prosudbama i od vas očekujem podršku za buduće procese. U vidu toga ću raditi i na izgradnji komunikacijske politike kluba koja će se temeljiti na dvosmjernoj komunikaciji koju dijelim na unutarnju i vanjsku javnost. Pod unutarnju mislim na komunikaciju svih ljudi unutar kluba, a vanjsku na komunikaciju sa svim ostalim dionicima, bilo da se radi o HNS-u, NS ZŽ i klubovima partnerima, investitorima, sponzorima i donatorima ili gledateljima i navijačima te s vama medijima. Moramo izgraditi povjerenje i ugled, reputaciju i stvoriti atmosferu u kojoj ćete i vi vidjeti zajednički interes u svemu ovome i da klub počnete doživljavati kao obiteljski, građanski i odgojni.
Čeka se odluka grada Zadra oko preoblikovanja:
– Svi daljni potezi će ovisiti o tome hoće li se Grad u drugom mjesecu izjasniti oko toga hoćemo li ići u preoblikovanje ili ne. Tada ćemo dobiti odgovore na mnoga pitanja i idućih nekoliko mjeseci će biti ključno po pitanju financiranja kluba. Razgovaramo s potencijalnim investitorima, strateškim partnerima i sponzorima i interesa ima, ali o tome ćete biti obaviješteni kada to bude realizirano, rekla je, a onda su uslijedila pitanja novinara:
Kako planirate ispraviti sliku kluba u javnosti?
– Osim platforme prema medijima i javnosti koju sam najavila, klub se već počeo približavati zajednici kroz projekt ‘Zadarska dica’. U planu će biti i izrada loyalty članstva, donatorskih večera i humanitarnih utakmica, kao i izrada web shopa i suvenirnice. Postoji jako puno toga što možemo napraviti kako bi klub približili zajednici. Slažem se da moramo ispraviti sliku kluba u javnosti no ono što mogu reći kao netko tko je tu tek tjedan dana je da mislim da je situacija unutar kluba puno zdravija nego li je to percepcija javnosti. Kroz transparentan rad i komunikaciju prema medijima i javnosti, sigurna sam da će ovaj klub doživjeti kao građanski i obiteljski, odnosno naš klub.
Koji su kratkoročni ciljevi, za ovu sezonu?
– Kad sam razgovarala sa strukom naglasak sam stavila na dugoročne planove i izgradnju sustava jer mi sad moramo stvoriti zdrave i stabilne temelje kako bi klub bio održiv i stvarao domaće mlade igrače na kojima ćemo temeljiti budućnost. Zato je bitno napraviti taj strateški plan koji će funkcionirati bila ja u klubu ili ne. Što se tiče cilja za ovu sezonu, smatram da je on minimalno plasman u jedinstvenu 3. HNL.
Mogu li naši Vatreni pomoći?
– Pa oni su uvijek spremni pomoći, ali još uvijek imaju ozbiljne aktivne karijere pa je primjerice za Modrića teško očekivati da se ozbiljnije uključi. Tu je Subašić koji aktivno pomaže iako igra u Hajduku, u sličnoj je situaciji kao i Santini koji igra u Lokomotivi.
Od postojećih kadrova, svih trenera i bivšeg predsjednika, hoće li biti odlazaka?
– Napravit ću analizu svih kadrova u klubu i onaj tko dobro radi i trudi se, ne mora se bojati. Sigurno ćemo se morati pojačati na nekim pozicijama, bilo da je u pitanju pozicija tajnika, administratora ili trenera. Što se bivšeg predsjednika Kneževića tiče, on se stavio na dispoziciju dok ja ne pohvatam sve segmente vođenja kluba kako bi ovaj prijelazni period odradili što efikasnije i na tome mu iskreno zahvaljujem, ali da će ostati u nekom upravljačkom smislu to neće.
Rasprava